Medewerkersverhalen
 Samenstel   Relatiebeheerder

Rosine Hoeke-van Vugt

Bij Van Noordenne Accountants heb ik een afwisselende baan met veel verantwoordelijkheid!

Rosine Hoeke werkt als relatiebeheerder op de samenstelafdeling bij Van Noordenne Accountants. Dagelijks is zij bezig om het beste resultaat voor haar cliënten te behalen: ‘Mijn klanten willen zich vooral bezighouden met ondernemen. Daarom zorg ik ervoor dat hun financiële zaken op orde zijn. Denk aan het opstellen van jaarrekeningen en belastingaangiften, maar ook het voorbereiden van de documenten voor de accountantscontrole en fiscaal advies.’

Om de resultaten inzichtelijk te maken, helpt Rosine haar klanten bij het digitaliseren van hun administratieve processen: ‘Ik help mijn klanten om hun administraties digitaal op orde te krijgen en ik sluit hen aan op ons ondernemersdashboard. Op die manier krijgen ze beter inzicht in hun bedrijfsprocessen en kunnen we samen kijken welke verbeteringen er mogelijk zijn.’

Samenwerkt

Rosine ziet “samenwerkt” heel duidelijk terug in de werkwijze van onze organisatie: ‘Bij Van Noordenne Accountants werk je nooit alleen, maar altijd samen met je collega’s van het kantoor. Je kunt altijd met je collega’s overleggen, dat vind ik prettig. We zijn met z’n allen verantwoordelijk voor de klanten van ons kantoor, dus niet alleen voor je ‘eigen’ klanten. We vormen samen Van Noordenne Accountants.’

Werken bij Van Noordenne Accountants

Rosine kwam bij Van Noordenne Accountants terecht via een vacature in de krant: ‘Voordat ik solliciteerde, kende ik het kantoor al vanuit mijn omgeving. Tijdens het eerste sollicitatiegesprek voelde het direct al vertrouwd. De keuze was dan ook snel gemaakt. Bij Van Noordenne Accountants krijg ik veel verantwoordelijkheid. Dat maakt het werk uitdagend. Ook is er voldoende ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.’

Volgens Rosine is geen dag hetzelfde: ‘Je kunt eenzelfde soort opdracht uitvoeren voor verschillende klanten, waardoor het toch weer anders is. De uitdaging is om samen de klant te bedienen op een manier die past bij de klant. Dus passend bij de manier waarop de administratie van de klant is ingericht.’

Welke eigenschappen zijn belangrijk voor een relatiebeheerder?

Rosine noemt een aantal belangrijke eigenschappen voor een relatiebeheerder: ‘Je hebt dagelijks contact met klanten, dus het is belangrijk om klantgericht en betrokken te zijn. Je moet luisteren naar de klant en goed kunnen omgaan met diverse persoonlijkheden. Daarnaast is het handig als je leergierig bent, want je moet voldoende vakinhoudelijke kennis hebben om klanten te kunnen adviseren. Je bent dus continue bezig om je kennis up-to-date te houden, bijvoorbeeld door aanwezig te zijn bij vakinhoudelijke overleggen en door vaktechnische stukken te lezen.’

Wil jij met ons samenwerken?

Wil jij bijdragen aan de verdere groei van ons leuke kantoor en genieten van een goede werk-privé balans en prima arbeidsvoorwaarden? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

Willemijn van Gemert

HR Adviseur

Contact opnemen
Deel dit verhaal:

Andere medewerkersverhalen

 Samenstel   Assistent-accountant

Arthur de Swart

Arthur de Swart werkt als assistent-accountant op de samenstelafdeling van kantoor Gorinchem. Bij Van Noordenne Accountants voelt hij zich thuis. 

Lezen

Up-to-date blijven?

Meld uzelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste het laatste nieuws in uw inbox.

aanmelden