De wereld van Accountancy staat nooit stil. We delen graag de ontwikkelingen in ons werkveld en onze visie hierop met u. Interessante blogs en belangrijke tips voor uw bedrijf vindt u op deze pagina.
Nieuws
 Nieuws   28 oktober 2019

Heeft u de eHerkenning voor het UWV al geregeld?

Heeft u de eHerkenning voor het UWV al geregeld?

Bron: SRA

Vanaf 1 november 2019 kunt u als werkgever alleen nog maar via eHerkenning communiceren met het UWV. Maakt u nog geen gebruik van eHerkenning? Zorg dan dat u dit zo snel mogelijk gaat regelen.

Wat is eHerkenning?

eHerkenning is een beveiligd digitaal communicatiemiddel waarmee u kunt communiceren met overheidsdiensten. Voorheen gebruikte u voor de communicatie met het UWV een UWV-account. Vanaf 1 november is dit niet meer mogelijk en kunt u alleen nog maar communiceren via eHerkenning.

Let op!

Uw aanvraag voor eHerkenning kan enkele weken duren. Kom dus nu in actie!

Leveranciers en betrouwbaarheidsniveaus

eHerkenning wordt tegen betaling aangeboden door zes leveranciers: Digidentity, Zlogin, Connectis, QuoVadis, KPN en Reconi. U kunt zelf uw leverancier kiezen.

eHerkenning maakt gebruik van vijf betrouwbaarheidsniveaus. Voor het UWV heeft u betrouwbaarheidsniveau EH3 nodig. Een hoger niveau betekent een betere beveiliging, maar het kost ook meer geld.

Werkgeversportaal

Via eHerkenning logt u in bij het werkgeversportaal. Via dit portaal kunt u onder andere ziek- en herstelmeldingen doorgeven.

U moet ook uw machtigingen en rechten voor de diensten van het werkgeversportaal opnieuw aanvragen. Deze aanvraagt dient u in bij de leverancier van wie u eHerkenning afneemt.

Let op!

Uw leverancier beheert de machtigingen en rechten van het werkgeversportaal. Dit geldt voor alle machtigingen en rechten van alle medewerkers binnen uw organisatie die gebruikmaken van het werkgeversportaal.

Vragen?

Heeft u naar aanleiding van dit nieuwsbericht vragen over eHerkenning? Neem dan vrijblijvend contact op met Joanita Bergshoeff.

Joanita Bergshoeff

Salarisadviseur

Joanita Bergshoeff
Contact opnemen

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig bij de aanvraag van eHerkenning, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag!

Deel dit bericht:

Wellicht vind je dit ook interessant

 Blog   9 oktober 2019

Een dag in het leven van een assistent-accountant!

Werken in de Accountancy saai? Nee hoor! Eline en Willeke laten je zien dat het beroep juist uitdagend en divers is. Zij zijn werkzaam als assistent-accountant op de controle-afdeling en nemen je mee in hun dagelijkse werkzaamheden.
 

Lezen
Wat moet u weten over de Wet excessief lenen bij eigen vennootschap?
 Blog   25 september 2019

Wat moet u weten over de Wet excessief lenen bij eigen vennootschap?

Het wetsvoorstel is een onderwerp van discussie geworden. Naar aanleiding van het Belastingplan 2020 wordt verwacht dat het definitieve wetsvoorstel in het 4e kwartaal van 2019 wordt ingediend bij de Tweede Kamer. In deze blog zetten wij voor u de belangrijkste punten op een rij. 

Lezen
 Nieuws   18 september 2019

Special Miljoenennota 2020

Op Prinsjesdag presenteerde het kabinet de Miljoenennota 2020 en het Belastingplan 2020. In de kabinetsplannen zet de regering in op het verlagen van lasten op arbeid, het tegengaan van belastingontwijking en -ontduiking, een goed Nederlands vestigingsklimaat en een groener en beter uitvoerbaar belastingstelsel. 

Lezen

Up-to-date blijven?

Meld uzelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste het laatste nieuws in uw inbox.

aanmelden
Contact
Volg ons

Postbus 463
4200 AL Gorinchem

0183 697 979 info@vnacc.nl
Gorinchem
Van Noordenne Accountants Gorinchem

Kleine Landtong 15
4201 HL Gorinchem

Giessen
Van Noordenne Accountants Giessen

Distributiestraat 25
4283 JN Giessen

Hardinxveld
Van Noordenne Accountants Hardinxveld-Giessendam

Buitendams 91 
3371 BB Hardinxveld-Giessendam