Vanaf 1 november 2019 kunt u als werkgever alleen nog maar via eHerkenning communiceren met het UWV. Maakt u nog geen gebruik van eHerkenning? Zorg dan dat u dit zo snel mogelijk gaat regelen.
eHerkenning is een beveiligd digitaal communicatiemiddel waarmee u kunt communiceren met overheidsdiensten. Voorheen gebruikte u voor de communicatie met het UWV een UWV-account. Vanaf 1 november is dit niet meer mogelijk en kunt u alleen nog maar communiceren via eHerkenning.
Uw aanvraag voor eHerkenning kan enkele weken duren. Kom dus nu in actie!
eHerkenning wordt tegen betaling aangeboden door zes leveranciers: Digidentity, Zlogin, Connectis, QuoVadis, KPN en Reconi. U kunt zelf uw leverancier kiezen.
eHerkenning maakt gebruik van vijf betrouwbaarheidsniveaus. Voor het UWV heeft u betrouwbaarheidsniveau EH3 nodig. Een hoger niveau betekent een betere beveiliging, maar het kost ook meer geld.
Via eHerkenning logt u in bij het werkgeversportaal. Via dit portaal kunt u onder andere ziek- en herstelmeldingen doorgeven.
U moet ook uw machtigingen en rechten voor de diensten van het werkgeversportaal opnieuw aanvragen. Deze aanvraagt dient u in bij de leverancier van wie u eHerkenning afneemt.
Uw leverancier beheert de machtigingen en rechten van het werkgeversportaal. Dit geldt voor alle machtigingen en rechten van alle medewerkers binnen uw organisatie die gebruikmaken van het werkgeversportaal.