De wereld van Accountancy staat nooit stil. We delen graag de ontwikkelingen in ons werkveld en onze visie hierop met u. Interessante blogs en belangrijke tips voor uw bedrijf vindt u op deze pagina.
Nieuws
 Blog   6 december

Schaarste aan personeel: de strijd om werknemers is begonnen

hero-kantoor-30

Door: Kees de Vries

Wij hebben een baan voor jou! Kom bij ons werken! Ontdek je nieuwe baan! Deze kreten sieren het internet als je alleen al het woord vacatures intypt op Google. Bedrijven bouwen zelfs speciale ‘werkenbij’ websites om nieuw perosneel te werven. Sociale media worden gevuld met vacatures en ook de kranten staan nog steeds vol met advertenties.

Openstaande vacatures

Het aantal openstaande vacatures was eind september 2018 groter dan ooit: 262 duizend vacatures! De schaarste is vooral voelbaar in de handel. Daar staan ruim 52,6 duizend vacatures open. Een goede nummer 2 en 3 zijn de zakelijke dienstverlening en de zorg. Dit blijkt uit de cijfers van het CBS. De strijd om werknemers is begonnen en de sterkste wint.

Spanning arbeidsmarkt

Uit de cijfers van het CBS blijkt ook dat de spanning op de arbeidsmarkt verder is toegenomen. Tegenover elke openstaande vacature staan gemiddeld 1,4 werklozen. Dit betekent dat de vraag naar arbeid bovengemiddeld is en het beschikbare aanbod relatief laag. Deze spanning zorgt voor een opwaartse druk op de lonen. Deze druk zien we terug in de voorspelling van het CPB. Het CPB verwacht in 2019 een gemiddelde loonstijging van 2,9 procent.

Het belang van personeelszaken

Personeelszaken is een steeds belangrijker deel van het takenpakket van de ondernemer. Als ondernemers kunnen we de windrichting niet bepalen, maar we kunnen wel de zeilen bijzetten. Heeft u de zeilen al bijgezet?

Vragen?

Heeft u naar aanleiding van deze blog vragen over personeelszaken? Neem dan vrijblijvend contact op met Kees de Vries.

Kees de Vries

Vennoot Giessen

Kees de Vries
Contact opnemen

Wilt u meer weten?

Neem dan contact op met Kees de Vries of bezoek dan eens onze pagina over personeelsadministratie.

Deel dit nieuwsbericht:

Wellicht vind je dit ook interessant

Donderdag 29 november organiseerden we samen met DHC Advocaten een bijeenkomst over Bedrijfsopvolging.
 Event   29 november

Terugblik op ons event over Bedrijfsopvolging

Donderdag 29 november organiseerden we samen met DHC Advocaten een bijeenkomst over bedrijfsopvolging. Lees hier de ervaringen!

Lezen
 Blog   13 november

Bedrijfswaardering deel 1

Bedrijfswaardering is een ingewikkeld proces waarbij de belangen groot zijn. In deze blog besteedt Harm aandacht aan het belang van balansmanagement bij bedrijfswaardering. 

Lezen
 Blog   31 oktober

Bedrijfsopvolging deel 1

Als ondernemer kunt u er op een zeker moment mee te maken krijgen: bedrijfsopvolging. Dit moment komt soms eerder dan verwacht. Er zijn twee belangrijke eisen waaraan u moet voldoen. Eveline bespreekt deze eisen in haar blog.

Lezen

Up-to-date blijven?

Meld uzelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste het laatste nieuws in uw inbox.

Aanmelden
Contact
Volg ons

Postbus 463
4200 AL Gorinchem

0183 697 979 info@vnacc.nl
Gorinchem
Van Noordenne Accountants Gorinchem

Kleine Landtong 15
4201 HL Gorinchem

Giessen
Van Noordenne Accountants Giessen

Distributiestraat 25
4283 JN Giessen

Hardinxveld
Van Noordenne Accountants Hardinxveld-Giessendam

Buitendams 91 
3371 BB Hardinxveld-Giessendam