De wereld van Accountancy staat nooit stil. We delen graag de ontwikkelingen in ons werkveld en onze visie hierop met u. Interessante blogs en belangrijke tips voor uw bedrijf vindt u op deze pagina.
Nieuws
 Blog   11 april 2019

Altijd én overal inzicht in uw administratie? Het is niet langer sciencefiction!

De wereld om ons heen is aan het digitaliseren en dat heeft ook gevolgen voor uw administratie.

Door: Kees de Vries

Altijd en overal bereikbaar zijn. Dat is de mogelijkheid die mobiele telefoons en het internet ons bieden. De wereld om ons heen is aan het digitaliseren en dat heeft ook gevolgen voor uw administratie.

Apps maken continue inzicht in cijfers mogelijk

Stel, u zit ’s-morgens thuis onder het genot van een kopje koffie de krant te lezen. Zodra deze uit is, wilt u even nagaan hoe uw bedrijf ervoor staat. U opent hiervoor de app op uw mobiele telefoon en u ziet in één oogopslag: de financiële stand van zaken van die dag, het aantal verkochte producten met de bijbehorende marge, de uitstaande orders en het resultaat dat over dit jaar is gedraaid. Even verder swipen, want u wilt ook zien hoe de financiën er aan het einde van het jaar voor staan als het bedrijf volgens de verwachting blijft draaien.

Voor veel ondernemers zal dit sciencefiction zijn. Dat hoeft echter niet. De digitalisering heeft zeker als het gaat om de boekhouding niet stilgestaan. De ontwikkelingen hierin zijn de afgelopen jaren erg hard gegaan en zullen in de toekomst alleen maar versnellen.

Digitalisering van de administratie

De tijd dat verkoopfacturen in Word worden verwerkt en verstuurd ligt al ver achter ons. Deze kunnen al jaren digitaal worden aangemaakt en verzonden. Software die inkoopfacturen herkent en zelf in de administratie verwerkt wordt zo langzamerhand gemeengoed en financiële software die niet zelf de dagelijkse bankmutaties kan ophalen wordt onverkoopbaar. De nieuwe standaard in online facturatie in UBL-formaat wordt steeds vaker ondersteund, zodat zowel de verkoopfactuur bij de leverancier als de inkoopfactuur bij de afnemer geautomatiseerd wordt verwerkt.

In mijn praktijk merk ik dat niet elke ondernemer op deze ontwikkelingen zit te wachten. Onbekend maakt onbemind. Die houden dus hun administratieve afdelingen met bijbehorende bezetting en kosten in stand. Totdat ze met eigen ogen zien hoe het anders kan en hoeveel besparing het oplevert. Aan u de keus.

Bent u bereid de stap te wagen?

Bent u bereid om de stap te wagen en uw administratie verder te digitaliseren? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Vragen?

Heeft u naar aanleiding van deze blog vragen over de digitalisering van uw administratie? Neem dan vrijblijvend contact op met Kees de Vries.

Kees de Vries

Vennoot Giessen

Kees de Vries
Contact opnemen

Wilt u meer weten?

Neem dan contact op met Kees de Vries of bezoek onze pagina over administratie & accountancy.

Deel dit bericht:

Wellicht vind je dit ook interessant

 Nieuws   8 mei 2019

Podcast bedrijfsoverdracht: wees er op tijd bij!

Als ondernemer krijgt u er op een zeker moment mee te maken: bedrijfsoverdracht. Dit is een complexe zaak, waar veel bij komt kijken. Daarom is het goed om een bedrijfsoverdracht op tijd voor te bereiden. De SRA heeft een podcast opgenomen over bedrijfsoverdracht. 

Lezen
Uitvoering van het UBO-register: wat zijn de gevolgen voor de praktijk?
 Blog   6 mei 2019

Benut u de werkkostenregeling optimaal?

Recentelijk is het implementatiewetsvoorstel voor het UBO-register ingediend bij de Tweede Kamer. In deze blog vertelt Eveline u meer over de manier waarop dit register tot stand is gekomen, wat het doel van dit register is en welke gevolgen het heeft voor het bedrijfsleven.  

Lezen
Slapende dienstverbanden
 Nieuws   11 april 2019

Slapende dienstverbanden beëindigen?

Er zijn in Nederland naar schatting duizenden werknemers met een ‘slapend dienstverband’. Deze werknemers voeren door ziekte al jaren geen werkzaamheden meer uit, maar ze staan nog wel op de loonlijst. Bij de beëindiging van zo'n dienstverband moet de werkgever een transitievergoeding betalen.

Lezen

Up-to-date blijven?

Meld uzelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste het laatste nieuws in uw inbox.

aanmelden
Contact
Volg ons

Postbus 463
4200 AL Gorinchem

0183 697 979 info@vnacc.nl
Gorinchem
Van Noordenne Accountants Gorinchem

Kleine Landtong 15
4201 HL Gorinchem

Giessen
Van Noordenne Accountants Giessen

Distributiestraat 25
4283 JN Giessen

Hardinxveld
Van Noordenne Accountants Hardinxveld-Giessendam

Buitendams 91 
3371 BB Hardinxveld-Giessendam