De wereld van Accountancy staat nooit stil. We delen graag de ontwikkelingen in ons werkveld en onze visie hierop met u. Interessante blogs en belangrijke tips voor uw bedrijf vindt u op deze pagina.
Nieuws
 Blog   2 april 2020

Door data-analyse heeft u meer én beter inzicht in uw onderneming.

Door data-analyse heeft u meer én beter inzicht in uw onderneming.

Door:  Joanita Bergshoeff / Richard Fennema 

Data-analyse mag dan al enige tijd een hot topic zijn, de mogelijkheden die het biedt worden nog altijd onderschat. Een juiste inzet kan zorgen voor een aanzienlijk voordeel ten opzichte van de concurrentie. Door de toenemende digitalisering krijgen we toegang tot steeds meer en betere data. Deze data geeft ons, indien juist geïnterpreteerd, informatie over de prestaties van de onderneming, helpt doelstellingen te monitoren en vormt hierdoor de basis voor verbetering van bedrijfsdoelstellingen. Om data te analyseren en te presenteren kunnen diverse rapportagetools worden ingezet. Ook binnen ons kantoor maken we gebruik van diverse rapportages en dashboards. In deze blog vertellen wij u meer over de door ons aangeboden toepassingen.

Altijd en overal inzicht

Bij Van Noordenne Accountants sluiten we onze cliënten aan op een online ondernemersdashboard. Met dit dashboard heeft de ondernemer altijd en overal inzicht in zijn financiële administratie en waar mogelijk operationele prestaties. Het dashboard wordt na beoordeling van de data en inventarisatie van de gewenste informatie ingericht op de behoeften van de gebruiker. Op basis van die informatie kunnen gefundeerde beslissingen worden genomen.

Het is ons streven om per kwartaal adviesgesprekken te voeren. Het eerder genoemde dashboard zorgt voor actueel inzicht en vormt hierdoor de basis van ons adviesgesprek. Doormiddel van het dashboard zijn we ook in staat om de ontwikkeling ten opzichte van de begroting en de verwachte liquiditeit in kaart te brengen. Hierdoor kunnen we vroegtijdig ingrijpen en samen met de ondernemer werken aan een oplossing. Dat noemen we ‘samenwerkt’.

Optimaal rendement uit uw salarisadministratie

Om de salarisadministratie van onze cliënten optimaal neer te zetten, maken we bij Van Noordenne Accountants gebruik van een rapportagetool. Deze tool geeft een compleet inzicht in de salarisadministratie van onze cliënten. Hieronder een kleine opsomming van de opties:

  • WKR werkkostenregeling
    Een overzicht met gegevens van de werkkostenregeling om zo te bepalen hoeveel vrije ruimte u nog over heeft om vergoedingen te verstrekken aan uzelf of aan uw personeel.
  • LKV/LIV
    Een overzicht met het aantal uren en uurlonen, zodat u kunt aansturen op het verkrijgen van subsidies.
  • Kostprijs overzicht
    Hiermee kunt u heel gedetailleerd kostprijzen berekenen waarin o.a. de dekking voor kosten als verlof en verzuim, productiviteit en indirecte kosten worden meegenomen.

Wij bieden onze cliënten de mogelijkheid om een rapportage van hun salarisadministratie af te nemen. Ze kunnen een rapportage opvragen van elke gewenste periode binnen een kalenderjaar. Onze adviseurs gebruiken de rapportagetool om analyses maken en inhoudelijke controles te doen. Zo voorzien we onze cliënten continu van actueel advies.

Ga aan de slag met data-analyse

Naast de toepassingen binnen ons kantoor helpen wij onze cliënten met de toepassing van data-analyse binnen de eigen onderneming. Door processen te automatiseren en de inzet van rapportagetools kan een aanzienlijke verbetering in efficiency en inzicht worden bereikt.

Vragen?

Heeft u naar aanleiding van deze blog vragen over data-analyse? Neem dan contact op met Richard Fennema.

Richard Fennema

Relatiebeheerder

Richard Fennema
Contact opnemen

Meer weten?

Wilt u meer weten over automatisering en data-analyse? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen u graag.

Deel dit bericht:

Wellicht vind je dit ook interessant

 Nieuws   1 april 2020

Nieuwsbrief update coronamaatregelen

In deze nieuwsbrief geven wij een overzicht van de belangrijkste steunmaatregelen voor het bedrijfsleven. Wij proberen alle informatie actueel te houden, maar terwijl we deze nieuwsbrief schrijven, komen er steeds nieuwe aanvullingen of verbeteringen van de regelingen. Deze nieuwsbrief is geschreven met de kennis tot 1 april 2020. 

Lezen
 Nieuws   27 maart 2020

Nieuwsbrief update coronamaatregelen

De actualiteit verandert snel. Met deze nieuwsbrief willen wij u informeren over de laatste stand van zaken rondom de coronamaatregelen. Wij houden onze kennis up-to-date, zodat wij u kunnen informeren, adviseren en ondersteunen. Heeft u hulp nodig bij de toepassing van de maatregelen of heeft u andere vragen rondom het coronavirus? Neem dan contact met ons op. Juist nu geldt: samenwerkt! 

Lezen
Negen aandachtspunten bij de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud
 Nieuws   26 maart 2020

Negen aandachtspunten bij de tijdelijke NOW-regeling

Een belangrijke maatregel van het noodpakket banen en economie is de tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud (NOW). Deze regeling biedt ondersteuning aan werkgevers die omzetdaling ervaren door de coronacrisis, maar wel gewoon hun lonen moeten doorbetalen.  Er zijn negen belangrijke aandachtspunten bij de NOW-regeling en wij nemen deze met u door.

Lezen

Up-to-date blijven?

Meld uzelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste het laatste nieuws in uw inbox.

aanmelden
Contact
Volg ons

Postbus 463
4200 AL Gorinchem

0183 697 979 info@vnacc.nl
Gorinchem
Van Noordenne Accountants Gorinchem

Kleine Landtong 15
4201 HL Gorinchem

Giessen
Van Noordenne Accountants Giessen

Distributiestraat 25
4283 JN Giessen

Hardinxveld
Van Noordenne Accountants Hardinxveld-Giessendam

Buitendams 91 
3371 BB Hardinxveld-Giessendam